Acil Sağlık Hizmetleri


Acil Serviste acil sağlık hizmetlerinin sürekli ve etkili yürütülmesi,  hasta ve hasta sahipleri ile çalışan memnuniyetinin sağlanmasıdır.Acil Servis muayenesinde işleyiş triaj sistemi ile yürütülmektedir.

Temel ve ileri triaj sistemlerinde acil servis triajı doktor, hemşire veya acil tıp teknisyeni tarafından “Triaj Sınıflandırmasına” göre yapılır. Bizim Hastanemizde Temel Triaj Sistemi uygulanmaktadır. Buna göre ;

  • Hastadan sınırlı bir hikaye alınır.
  • Hastanın vital bulguları alınır.
  • Hastanın fizik bulguları bakılır.
  • Hastanın kullandığı ilaçlar ve ilaç alerjisi sorgulanır. ‘Acil Servis Triaj ve Hasta Takip Formu’ ile kayıt altına alınır.

 

Hastadan alınan bilgiler sonucunda Temel Triaj Sistemine göre sarı, kırmızı ve yeşil renk kodlaması yapılarak; kırmızı ve sarı kodlu hastalar acil muayene odası 1 ‘e , yeşil kodlu hastalar acil muayene odası 2 ‘ye , yeşil alan muayene odası 3 ‘e de  yönlendirilir. Lüzum halinde tüm acil muayene odalarında sarı ve yeşil hasta bakılmaktadır.

112 ya da başka ambulanslarla acil servise başvuran muayene odası 3 e yönlendirilir.

Bekleme salonuna geçen hastalar muayene sıralarını bilgilendirme ekranlarından takip ederler.

 

  • Başvuran tüm hastalar acil servis girişinde görevli karşılama ve yönlendirme(personel) tarafından karşılanarak ihtiyacı olan hastalara tekerlekli sandalye veya sedye temin edilir. Personel tarafından hastanın güvenli şekilde transferi sağlanır.
  • Acil sorumlu hemşiresi veya sağlık memuru tekerlekli sandalye ve sedyelerin temizlik ve çalışabilirliğini denetler ve eksiklerinin tamamlanmasını sağlar.

 

© İzmit Seka Devlet Hastanesi 2017